wiosna

Wiosenne osłabienie – jak z nim walczyć?

Wiele osób czeka na pierwsze wiosenne promienie słońca. Jednak wraz z radością z ocieplenia, często dochodzi również do przemęczenia. Zjawisko to związane jest bezpośrednio z rodzajem pożywienia spożywanego w okresie zimy. Niedostateczna ilość warzyw i owoców, a także promieni światła w znaczący sposób wpływają na przesilenie wiosenne.

Jak z tym walczyć?

Wzmocnienie odporności musi być oparte na dwóch filarach:
1. Zmianie diety.
2. Zwiększenie aktywności fizycznej.

Zmiana nawyków właśnie w tych dwóch obszarach w znaczący sposób wpływa na odporność.

Dieta

Jeżeli chodzi o dietę, bez wątpienia warto jeść w tym okresie cytrusy. To właśnie one zawierają bardzo dużo witaminy C, która bardzo dobrze wpływa na odporność. Ważna jest również witamina A znajdująca się m.in. w pomidorach, tranie, maśle oraz marchwi. Dużą rolę we wzmocnieniu odporności odgrywa także witamina E, która zawarta jest głównie w mięsie. Po okresie zimowym konieczne może okazać się również uzupełnienie cynku oraz selenu.

W kwestii diety warto pamiętać o stosowaniu możliwie jak największej ilości produktów pochodzenia naturalnego. Organizm obciążony dodatkami chemicznymi musi z nimi walczyć, co przekłada się na mniejszą ilość energii. Niestety w okresie zimowym praktycznie każdy spożywa dużo takich produktów.

Warto również wspomnieć, że wzmocnienie odporności wymaga chronienia się przed infekcjami. Okres lutego i marca jest czasem największej liczby zachorowań np. na grypę. Z tego powodu warto leczyć nawet najmniejsze przeziębienie. Dobrym pomysłem może okazać się stosowanie substancji naturalnych np. czosnku oraz miodu.

Aktywność fizyczna

Okres zimowy wiąże się również z mniejszą ilością promieni słonecznych. Bardzo dużo osób odczuwa wtedy spadek samopoczucia. Jednym ze sposobów walki z przesileniem wiosennym jest regularne uprawianie sportu.

Do najważniejszych zalet tego rozwiązania zalicza się wzrost poziomu endorfin, a także obniżenie kortyzolu. Substancje te odpowiadają odpowiednio za ogólny poziom radości oraz odporności na stres. Regularne uprawianie sportu jest, więc polecane absolutnie wszystkim.

Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na aktywność na świeżym powietrzu. Długie spacery, biegi czy jazda na rowerze są najczęściej wybieranymi środkami, dzięki którym można pokonać przesilenie wiosenne. Sport odgrywa również bardzo ważną rolę we wzmocnieniu odporności. W końcu w zdrowym ciele zdrowy duch.

Wiosna jest dla wielu osób ulubioną porą roku. Jednak, aby odpowiednio ją wykorzystać, należy przygotować się do tego okresu. Dieta i sport są bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem.